fredag 25 december 2009

God fortsättning!



Trodde att jag skulle ha hunnit önska god jul igår, men sillen, skinkan och glöggen fick gå före bloggen... Vilken härlig dag vi hade med mat i massor, släkt och klappar!
Jag har heller inte hunnit blogga om alla beställningar som skickades innan jul. För att inte tala om allt jag aldrig hann fota! En hel del plagg syddes klart, packades och skickades morgon därpå. Fotandet har verkligen fått stå tillbaka. Ja, ja...

Här kommer i alla fall 2/3 av en beställning, som jag har tyckt varit extra rolig att sy. Beställaren och jag har pratat hela hösten om vad hon skulle tänkas kunna beställa åt barnbarnen till jul. Vi har bollat lite olika förslag och hur det nu var, så fick jag veta att mamman till barnen gillade stjärnvelouren och denna klänning. Sen blev valet givet... Jag sydde upp en likadan klänning i den brun-gröna velouren, en matchande klänning till storasyster och en brun enfärgad velourtröja till storebror (ej med på bilden). Jag hoppas innerligt att barnen och föräldrarna blev nöjda!

Bonus: Jag har fått köpa turkos-brun stjärnvelour av snälla Doris & Assar, så än är inte drömtyget slut!
Posted by Picasa

1 kommentar:

Hej! Lämna gärna en kommentar. Glada hälsningar från Karin