måndag 7 mars 2011

Fler förvaringskorgar...





Det prickiga temat fortsätter och efter att ha sytt liknande förvaringskorgar till syrran, ville jag sy några till mig själv också! Så himla fina att ha smågrejer och pyssel i. Jag har fodrat dem med enfärgat bomullstyg och de blev stadiga nog tack vare det vaxade yttertyget. Jag ska prova att sy i dubbelt vaxat tyg nästa gång. Det är bara det att jag gillar det enfärgade mot det mönstrade. Istället för att vika över kanten (a la brödkorg) väljer jag att vika in min kant. Säkert en smaksak.

De som blev över finns till försäljning i webbutiken,  välkommen att kika in!

4 kommentarer:

  1. Kan rekommendera att sy i dubbel vaxduk och använda som en skräpkorg för trådar vid symaskinen. Hemma hos mig hamnar i alla fall små tyg och trådrester överallt när jag syr, då är det toppen att ha något och kasta resterna som är lätt att tömma!

    SvaraRadera
  2. Det ser härligt ut med flera olika färger, som karameller! Jag har några prickiga vaxdukar hemma så detta kanske jag får prova. Bra variant att vika kanten inåt istället för utåt.

    SvaraRadera
  3. Men sluta nu! Vill inte ha mer inspiration! :) För mig gäller tapeter och målarfärg! Men jag drömmer om korgar och förvaringsgrejer till både mig och pojkarna.

    Du - syr du allt på "vanlig" maskin då, eller kör du på OL också? Funderar på det där med kniven och vaxduken, om det sliter?

    SvaraRadera
  4. ExD, jag kör med OL och kniven tror jag inte tar stryk mer än om man kör genom enmassa tjocka jeanslager och annat grejs...
    Kör på med overlocken du! :)

    SvaraRadera

Hej! Lämna gärna en kommentar. Glada hälsningar från Karin