fredag 12 augusti 2011

Dumma vägverket som tog...

 

...mina skyltar! Jag som jobbade så hårt med mina skyltar. Målade, fixade och stod i... Men jag visste det innerst inne, att en dag skulle Vägverket komma på mig och ta bort skyltarna. Ja, ja... Underbart är kort! Säsongen började ju lida mot sitt slut, men jag hade hellre velat tagit ner mina egna skyltar för att sedan sätta upp dem nästa sommar igen. Men å andra sidan så har jag fått blodad tand. Jag har älskat varje söndag som jag har fått haft min egen lilla (med betoning på lilla) butik öppen. Så många härliga människor som har tittat in och jag som i vanliga fall "träffar" mina kunder över nätet, uppskattade verkligen att få träffa många av er på riktigt.

Jag hade tänkt ha öppet tom 21/8 men nu när mina skyltar är borttagna ser jag det som ett tecken på att det var dags att slå igen portarna till sommarbutiken för denna gång. Men som sagt, blodad tand, och kanske fortsätter jag att ha öppet, men jag behöver fundera igenom hur det skulle kunna se ut i så fall.

Tack igen alla snälla som har stöttat, tittat förbi, handlat, klämt på tyger, kommit med uppmuntrande hejarop, hejat på via bloggen och sist men inte minst, tack min fina familj som så generöst lät mig öppna upp en vrå av vårt hem.

5 kommentarer:

  1. Håller med, dumma vägverket! ;-)

    Är lite avundsjuk på dig och din lilla butik. När vi byggde nytt, 65 kvm,stort garage så var min önskan en liten butik på 10 kvm. Men det röstades ned av sambon :-(

    Någon gång skall jag också få till en, till dess så får jag nöja mig med kundkontakter på hemvisningar och marknader. Men man får ju inte riktigt behovet om piff och inredning tillfredställt ;-)

    SvaraRadera
  2. Åh Mimmi, du slår huvet på spiken! Precis just så är det ju det där att man vill piffa och inreda :)

    SvaraRadera
  3. Ja dumma!! dom kunde väl väntat liiite till så du hunnit ta ner dom själv..:(

    Här byggs det just nu för att jag ska få hela garaget för mig själv..:DD Hur lycklig blir man inte för det?? Det jag har idag är ett rum längst bak i garaget på ca 15 kvm där jag syr och nu ska vi göra iordning så jag får även biten där bilen normalt ska stå men inte gör och aldrig har gjort.. Längtar till våren då jag också ska slå upp portarna iallafall nån dag i veckan..:)

    Lycka till med dina planer, hoppas du fortsätter med din lilla butik!

    SvaraRadera
  4. Piri-Piri, vad spännande! Det är verkligen roligt att att kunna öppna upp och ha sin egna lilla butik. Lycka till med dina planer!

    SvaraRadera
  5. Ah, men de förstörde inte dina fina skyltar va??

    SvaraRadera

Hej! Lämna gärna en kommentar. Glada hälsningar från Karin