söndag 26 oktober 2008

Mammas gamla namnlappar




Häromdagen plockade mamma fram sitt gamla syskåp som jag skulle få. Tillsammans gick vi igenom innehållet och nostalgiskt skrattande hittade vi hennes namnlappar från 80-talet. Therese, Linda och Lovisa... Kommer ni ihåg? Kommer ni ihåg hur vi desperat längtade efter köpekläder? Min lillskrutta kommer garanterat gå igenom samma fas om några år och då lovar jag att jag ska köpa köpekläder till henne.
Men jag undrar om jag varit så pyssel och tygfrälst om det inte varit för mamma? Tack mamma för att du släpade fram symaskinen och visade hur man gjorde. Tack också för att du har lärt mig sticka, virka och väva. Ja listan är lång. Nu är jag glad att jag har har förmånen att ha en mamma som kan allt detta.
Med tanke på att jag dammade av min gamla barn-vävstol häromdagen, så antar jag att jag för traditionen vidare. Skruttan har ju faktiskt fyllt fyra...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Lämna gärna en kommentar. Glada hälsningar från Karin