tisdag 16 november 2010

Lite större...


Här är en klänning i storlek 134 och det blir mer och mer sömnad i större storlekar. Dottern drar i och för sig fortfarande bara 122-128 men kompisarna är både långa och stora. Så det har blivit en hel del sytt i 134. Denna klänning har sitt ursprung från Allt om handarbete och jag gillar fickorna extra mycket. jag har justerat mönstret en hel del och nästa gång ska jag göra halsringningen mindre. Den blev lite stor enligt min mening. Men kompisen som drar 134 tyckte att den satt bra, så smaken är som baken... Jag som är van med en liten sparris, tycker alltid att kläderna ser så stora ut...

Har inte bestämt mig för om denna ska bli en julklapp eller ej. Kanske hänger jag ut den till försäljning vi får se.

Material: Randigt tyg från förra syfestivalen. Tror att det är från MG-tyger. Den röda interlocken är från JNY.

Summa summarum: Sömnadsglädjen is back!
Posted by Picasa

3 kommentarer:

  1. Härliga färger! Om den blir julklapp är jag säker på att mottagaren blir glad.

    SvaraRadera
  2. Gudomlig! Jag vill faktiskt ha den själv! Fast då blir den väl tajt...

    Så himla skönt att du är igång igen, kompis!

    SvaraRadera
  3. ojojoj.. den var riktigt snygg!

    me like Big time!

    SvaraRadera

Hej! Lämna gärna en kommentar. Glada hälsningar från Karin