torsdag 17 juli 2008

Plingeling...


Min lilltjej är uppe i "värsta" prinsess och älv-fasen! Just nu är "Plingeling" favorit. (Hon menar Tingeling ;o)


Singoallatoppen var behändig att sy. Jag hittade den på vems sida var det nu igen..? Jag ska bli bättre på att komma ihåg var jag hittar idéerna. Ära den som äras bör så att säga. Ni får ha överseende med en nybörjare...


Man klipper ut två rektanglar och två mindre rektanglar. Vik alla delarna på mitten och lägg allt sen i en "hög" så att alla fyra delarnas hörn möts på ett ställe. Det stället klipper man av lämplig stor bit som bildar ärmhål. Ja, sen var det bara att fålla och sätta i resår i halsringning och ärmhål. Jag tog följande mått till strl 104/110: blusliv 44x48 cm och två ärmar 36x25 cm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Lämna gärna en kommentar. Glada hälsningar från Karin