torsdag 17 september 2009

Nu är allt klart!


Fick en rolig beställning för ett tag sedan, där jag fick ganska fria händer. Vissa tyger fanns på önskelistan, bla flodisarna och äppeltyget. Sen önskade sig beställaren något till hösten , som går att använda ganska länge. Då kom jag att tänka på en omlott-tröja, som går att använda riktigt länge. Gick just då och väntade på de nya molntygerna och föreslog en i det röda molntyget. Blir fin nu till hösten som en utanpåtröja och sen lagom till jul matchar den tomten...
Omlottröjan är ett mönster från Ottobre och tunikorna har jag för mig är ett handarbetsmönster. (Varför skriver jag aldrig upp vilka tidningar och nummer jag använder.!?) Äppeltyget är från Mjuka Tyger och flodisarna från Jofotex. Med risk att vara tjatig... Underbara moln kommer från JNY Design.
Nu väntar jag med spänning på vad J tycker om slutresultatet.

1 kommentar:

Hej! Lämna gärna en kommentar. Glada hälsningar från Karin