måndag 26 oktober 2009

Liten och stor



Fick en beställning på en t-shirt och en body. Jag är fortfarande kär i flodhästarna och kommer nog så att vara ett tag till.
Mönster från Meedom.

Tips: Mudda halsringningen genom att börja sy fast halsmudden vid axelsömmen, så ser man inte skarven där man börjat och slutat sy. Detta gör jag även när jag syr resårkanal eller mudd i byxor. Det blir jättefint tycker jag. Men vänta nu... Denna halsringning ser jag att jag har bandkantat med CoverPron... Men de gånger jag inte bankantar, så är ovan nämnda tips väldigt användbart!
Posted by Picasa

4 kommentarer:

  1. Jag fattar inte det där med halsmudden...vadå för skarv? Du får nog ha en privatlektion med mig när vi ses nästa gång;)/Bea

    SvaraRadera
  2. Åh en kommentar från dig! Premiär!! Det måste firas! Ja, jag ska visa dig när vi har sydag. :)

    SvaraRadera
  3. har också precis börjat lägga skarven vid ena axelsömmen, mycket snyggare och ganska konstigt att man inte har tänkt på det förut..?

    SvaraRadera
  4. Jag fattar nog inte heller, och tyvärr kan jag nog inte be om en privatlektion....! Kan du försöka dig på en lite utförligare förklaring?

    SvaraRadera

Hej! Lämna gärna en kommentar. Glada hälsningar från Karin