måndag 16 maj 2011

Shorts-Here we go!


När jag köpte in det här tyget visste jag att jag ville sy ett par shorts av det. Sagt och gjort, saxen i tyget och klipp-klipp... När jag lade på mönsterdelerna kom jag på att jag ville sy i passpoaler i sidorna och blev alldeles till mig. Åh vad fint... Sen röda kantband nedtill som fångar upp det röda i tyget... Ja!!! Klipp-klipp... Nej!!!! Jag har lagt mönstret åt fel håll! Trycket kom upp och ner! Here we go-upp-och-ner... Bortsett från den missen så gillar jag de här shortsen jättemycket. Passpoalerna blev ju fina i alla fall... Maken muntrade upp mig med att om man är liten och har dessa shorts och böjer sig framåt för att kika på mönstret, ja då ser man ju mönstret från rätt håll.


Hur mycket material gick det åt till storlek 74cl?

Tyg: 30 cm "Here we go" tyg på 110 cm bredd. (Då blev det en liten skvätt tyg över, som skulle räcka till ex. utanpåfickor).
Övrigt: 1,4m snedslå.
Ca kostnad material: 55 kr.

Tyg och snedslå hittar du i min webbutik.
Posted by Picasa

3 kommentarer:

  1. Vilka härliga shorts!
    Jag tycker att din man har helt rätt!

    SvaraRadera
  2. Passade ju perfekt med det tyget till shorts! Gillar att du fått ihop vägarna mellan styckena :). Kul med passpoaler.
    Och du, snart åker vi! :)

    SvaraRadera
  3. haha... typiskt! Men dom är ju i övrigt väldigt fint mönsterpassade med den blå "vägen" som går mitt över. :)

    SvaraRadera

Hej! Lämna gärna en kommentar. Glada hälsningar från Karin