torsdag 24 november 2011

Dagens bloggtips!

Igår blev jag tipsad om en syblogg som heter lladybird. Hon syr helt otroligt fina kjolar, byxor klänningar - till sig själv. Inte en omlottbody eller muddbyxa så långt ögat kan nå. Jag ägnade på tok för mycket tid på den här bloggen och upptäckte det ena fina plagget efter det andra. Många sydda efter Colette patterns, som är en egen favorit. Kika gärna in och låt er inspireras. Jag blir tokinspirerad att sy kläder åt mig själv och sånt som förr gjorde mig nervös, som dolt blixtlås, linning, foder, ja ni vet... Sånt går jag igång på ordentligt nu för tiden och vill genast prova att sy en passpoal i linningen, som hon har gjort på den fina kjolen hon bär på bilden. Bilden är lånad från lladybird:


Förutom att hon syr vackra kläder har hon en förmåga att skriva riktigt underhållande, man skrattar högt både nu och då när man läser. Me like! Tack Bea för tipset!

1 kommentar:

  1. Jag vet, hennes blogg är bara så inspirerande och underhållande./ Bea

    SvaraRadera

Hej! Lämna gärna en kommentar. Glada hälsningar från Karin