fredag 2 december 2011

Band och spännen till väskan inch/cm?

Vi försöker oss på en sambeställning av axelremsband och spännen från Strapworks. När man kikar in på sidan blir man lite överväldigad av alla olika modeller, bredder och varianter på spännen och band. Vilket utbud! Det är man inte van vid när man står inne på Ohlsson's tyger ;)

Mönsterbeskrivningen anger bredden 2 inch på band och slidestoppers. Alltså ca 5 cm breda axelremsband. Sen köper man spännen efter det måttet. Jag beställde detta:

Dessa spännen kallas för "Swivel Snap Hook" och kostar ca 3kr st.





Sen valde jag denna "Slide stopper", dessa kostar ett par kronor styck Jag valde svarta 2 inch breda.:

Sen var det axelremsband 2 inch breda och jag beställde både svarta och röda, ca 5 meter av varje. Dessa säljs per foot och en foot är lite dryga 30 cm:

Nu har jag band till handtag hemma, men om ni vill beställa dess så skulle det vara de här.


Jag passade på att beställa extra spännen, stoppers och band för jag vill nog sy fler sådana här väskor. Dessutom var det ju så billigt. Tänk på att frakt tillkommer. Jag tror att det rörde sig om ca 30 dollar, som vi alla är med och delar på. Så ju fler som beställer desto billigare blir det!
Skicka er beställning till susanna@strommingdesign.se senast söndag. Susanna, du får säga annat om jag har fel! Tack snälla Susanna som sambeställer!


PS: Just ja, jag använder mig av denna sida för att konvertera mått: konvertera.nu.

3 kommentarer:

  1. Söndag kl 20, senast men gärna tidigare, vill ja ha era beställningar!
    /Susanna, Strömming

    SvaraRadera
  2. Hej Karinottilia!
    Jag blev jättetänd på att sy en väska och har just beställt mönstret, men komme rnog inte att ha tid med det just nu. Skulle väldigt gärna vilja vara med och sambeställa band och spännen till väskan, men har varken egen blogg eller är med i facebook. Hur gör jag?
    MVH Kristina Bohman
    kristina.bohman@telia.com

    SvaraRadera
  3. Hej Kristina! Välkommen till sew alongen! Klart att du kan vara med fastän du saknar blogg och fb. Det är meningen att alla som vill ska kunna vara med oavsett tillgång till olika sociala medier... Huvudsaken att du kan kika in i bloggen då och då. Vad gäller sambeställningen så gick den iväg i söndagskväll klockan 8, så den har du tyvärr missat. Men jag beställde lite extra, så jag tror att det räcker till dig också. Jag hör av mig via mail! Hälsningar Karin

    SvaraRadera

Hej! Lämna gärna en kommentar. Glada hälsningar från Karin