fredag 18 maj 2012

Shorts "Iris" från Colette Patterns





 

Det är inte mina fina spiror ni ser på bilden, utan det är Malins, som bloggar på "Skapat av mig" som har sytt de här fina shortsen. Mönstret är från Colette Patterns och jag vill visa hur galet snygga dessa shorts är. Bilderna på mönstret visar inte riktigt modellens potential tycker jag. Toppen att jag får låna Malins bilder på hennes fina shorts! Hon har sytt shortsen av Hilcos fina easy cotton, som är ett lite tjockare, men supermjukt bomullstyg. Några ex av mönstret finns kvar i butiken, så passa på att lägga vantarna på ett ex här.

Vill passa på att plussa Malin när jag ändå är i farten. Ni känner säkert redan till henne för hennes fina frk Rosette-mössor och för hennes fina tyger som hon designar för bl a Gekko och Liandlo. Allt hon lägger händerna på blir så stilfullt och fint. Spelar ingen roll om det är en beachväska, shorts eller en babyklänning hon syr, så ser man att det är frk Rosette som har varit i farten. Jag är extremt svag för när man lyckas sätta sin egen prägel på saker och ting och det har verkligen Malin lyckats med. Gång på gång, på gång... Vad kommer härnäst?

By the way, ha en härlig fredag!

1 kommentar:

  1. Men Karin, så fint du skriver, jag blir alldeles rörd! Tack snälla för vackra ord! Jag blir mest rörd över att du skriver ner det i din blogg, det är en sak att bara tycka något men att skriva ner det så här visar verkligen hur varmt hjärta du har! Kul att höra att du tycker att jag har en egen stil, för jag försöker verkligen få till det, men allt för ofta känns det väl som att man gör som alla andra ;-) ha en fin kväll, KRAM!

    SvaraRadera

Hej! Lämna gärna en kommentar. Glada hälsningar från Karin