måndag 2 juli 2012

Morgonstund har guld i mund...


Idag är första dagen på min semester och jag vaknade av gammal vana tidigt. Bara vetskapen av att jag kunde ligga och dra mig räckte för att jag skulle gå upp. Man kan sova lite till, men man har så mycket man vill göra så man går ändå upp! För min del var det bara trevliga sysslor som väntade. Morgonkaffe, kolla mail, kolla av några bloggar... Mmmm... Av bara farten har jag hunnit fakturera också.

Nu är jag så pass på banan vad gäller ordrar, fakturor och annat jobbrelaterat att jag idag kan hinna sy lite. På bilden ser ni Maja i tunikan jag sydde i våras. Tyget är ett fantastiskt tyg från Hilco som är färdigpyntat med en broderad bård nedtill. Tyget tog slut i ett nafs, men jag hann lägga undan en liten bit som lilla Linn ska få en klänning av. Idag ska den sys klart. Den skulle ha varit klar till midsommar, men jag bara hann inte. Men idag :) Morgonstund har verkligen guld i mund.

PS: Den lättsydda modellen komme rfrån mönsterboken "Girls Style Book".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Lämna gärna en kommentar. Glada hälsningar från Karin