lördag 22 maj 2010

Blommor till alla



Dessa plagg har jag sytt upp till Uppsala Handkraft. Nu i veckan ska jag dit och hänga alla plagg och det ser jag verkligen fram emot! Det kommer att finnas klänningar, skjortor, tunikor, babyhjälmar och hättor till försäljning där from torsdag. Gå in och kläm och känn vettja! Uppsala handkraft ligger på Sysslomansgatan, precis mittemot Ofvandals Konditori.

Vad har jag använt? Återvunnet påslakan i jättefint skick. Mjukt och härligt, men inte för tunt. Snedremsorna hade jag på lager, men lite fick jag komplettera från Bibbis.

Hur gjorde jag? Inga konstigheter alls den här gången heller. Jag valde däremot att sätta sprundet på klänningarna i bak med knyt. Kändes bara som att dessa klänningar ville ha det på det viset. Skortorna fick sprund framtill med knyt. Mönster: eget.

För övrigt händer en massa roliga saker just nu. Så mycket roligt att tiden knappt räcker till. Men det är väl det som brukar kallas för kärt besvär?

Ha en fortsatt skön helg!
Posted by Picasa

5 kommentarer:

  1. Sött!
    Lyckat till med försäljningen på Handkraft! :D

    SvaraRadera
  2. Ja sådant kärt besvär har jag också. Har så många idéer om sytt och annat att de svämmar över. Och det blev inte bättre av att jag hittade 5 påslakan på Lions idag. Ännu fler idéer och tankar som ska slåss om min tid. Jättefina saker du gör. Även om vi har olika stil så är du välkommen att kika in hos mig och kanske delta i min giveaway.

    SvaraRadera
  3. åååh!

    Ljuvliga!

    Stor längtanskram från fjällen som äntligen tinar fram...

    SvaraRadera
  4. Så fina, speciellt klänningarna med olika band som ändå matchar tyget allihop!

    SvaraRadera

Hej! Lämna gärna en kommentar. Glada hälsningar från Karin