torsdag 13 maj 2010

Enkel återanvändning



Det har blivit på tok för få skjortor sydda här genom åren. Nu har jag ett helt gäng skjortor på gång. Eller blus, eller vad ni föredrar att de kallas. Jag har återanvänt mjuka herrskjortor som är perfekta för detta ändamål. Denna skjorta fick några veck vid ärmslutet och enkel halsringning. Mönstret har jag knåpat ihop själv efter otaliga provningar.

Denna skjorta är en storlek 98 och kommer att finnas till försäljning hos Uppsala Handkraft inom kort. Det kommer att finnas skjortor i storlekarna 86cl-120cl. Hoppas att de kommer att falla någon i smaken!
Posted by Picasa

6 kommentarer:

  1. Ahhh, det var DÄR du lämnat in kläder. Jag har gått förbi deras skylt så många gånger och tänkt att jag ska gå in men det har inte blivit av. Gratulerar till återförsäljare, eller vad man nu ska kalla det!

    Snyggt med skjortan! :D

    SvaraRadera
  2. Wow, vad snygg!!
    Grattis till återförsäljaren :-)!

    SvaraRadera
  3. Fin! Jag gillar skjortor och blusar. Och väldigt praktisk om man kan använda den gamla knappstolpen, så slipper man undan jobbet med knapphål och knappar!

    SvaraRadera
  4. Den skjortan såg riktigt skön ut :-)
    Hoppas att det går bra att jag länkar till dig från min blogg, du syr så mycket fint :-)

    SvaraRadera
  5. Jättefin och söt. Jag har också varit på räd i mannens garderober, men inte kommit till skott med sömnaden än. Det är härliga tyger...!

    SvaraRadera

Hej! Lämna gärna en kommentar. Glada hälsningar från Karin