torsdag 8 juli 2010

Sommarfår


Nu har jag sytt i Jofotex nya tyg med får och kvaliteten känns jättehärlig. Nu ligger kläderna i tvättmaskinen, så vi får se hur färgerna håller. Jag fortsätter i latmaskens spår och syr enkla modeller. T-shirten har jag bara overlockat ärmslut, halsringning och fåll. Supersmidigt, enkelt och ganska effektfullt!

Kjolen klippte jag på frihand i ett tyg som legat och värmt hyllan länge. Jag gjorde modellen lite utställd och även den fick synliga OL-sömmar. Resår i midjan och sedan var outfiten klar. Det känns roligt att lillskruttan för en gångs skull fick något sytt till sig allra först av ett nytt tyg. Kläderna åkte på direkt och sedan for vi till stranden för att bada. Väl framme på stranden ropar någon "Karin" och det visar sig vara "Tygterrier" med familj. Roligt att helt oväntat ses!
Posted by Picasa

6 kommentarer:

  1. Så vitt jag vet är du först ut med fåren!!! Grattis till det!! jag står fortfarande i valet och kvalet om jag skall skaffa dem... Dessa blå påminner lite om de blå nattågen, eller hur? Blir ändå sugen nu när man ser ett resultat i dem....

    Ett jättefint set. Gillar de råa kanterna. Och du har ändå jobbat dig med färgen på overlocktråden (här sitter vit i för jämnan....). SNYGGT jobbat!!!!

    Är förresten alla lediga hela dagarna och bara kan sticka still stranden hur som helst?? Undrar avundsjuk :-)

    SvaraRadera
  2. Bad i havet är inte fel :-) Latmaskkanterna är jättesnygga! Sa inte det till dig på stranden - men tänkte på det :-)

    SvaraRadera
  3. Jag säger bara OJ vad SNYGGT! Detta tyg har jag helt missat. Funderade just på om jag skulle påbörja operation övertalning om att stanna på jofotex på väg till småland nästa vecka. det ska jag nog nu!

    Härlig tröja och snyggt med de råa kanterna!

    SvaraRadera
  4. Snygga kläder! Fina får, jag såg dem på bild hos Jofotx men tyckte att de såg ut liknande nattågen och blev rätt att det skulle vara lika dålig kvalite på dessa. Hoppas det inte är det för tyget är jättefint på ett färdigt plagg!

    SvaraRadera
  5. Härligt!!!

    Hade helt missat fåren!?!? LÄCKRA!!!
    KRam!

    SvaraRadera

Hej! Lämna gärna en kommentar. Glada hälsningar från Karin