söndag 19 september 2010

Önskelista

Att anta en utmaning är en sak, att sedan genomföra den är en helt annan. Men eftersom jag har gett mig den på i kombination med en himla massa inspiration, bådar det gott inför höstutmaningen, som ni kan läsa om i mitt tidigare inlägg. Utmaningen bestod i att sy en basgarderob, gärna i kombo med ett par accessoarer. Två över- och underdelar som går att matcha.
Mina sy-planer är:
  • 1st cozy (bytte mönster med maasa för evigheter sedan. Har inte hunnit sy än.)
  • 1st långärmad tröja.
  • 1st kjol
  • 1st byxa (här ligger den största utmaningen! Ska kämpa in i det sista med att det inte slutar med ett par leggings... Urschysst med leggings, men jag vill utmana mig själv med att sy ett par "riktiga" byxor.)
  • Accessoar: Smycke alt sjal.

Färger: Har inte bestämt mig än, men något färgglatt kan det nog bli.

Bonus: Min garderob är idag så tragisk, att jag inte ens kan kalla den en "garderob". Har blivit en baddare på att alternera med de få plagg jag har. Hur kommer det sig? Dels är jag en fattig student, dels unnar jag mig inte så mycket nya kläder och sist men inte minst måste det även grunda sig i ett visst ointresse för hur jag ser ut. Gulp! Nu har jag erkänt att jag har saggat ner mig de senaste åren... Stackars make... Tack Tokigt å Likt för denna utmaning!

2 kommentarer:

  1. Så spännande!! Ser fram mot resultatet :-)!!

    SvaraRadera
  2. Kul!

    Jag känner SÅ väl igen mig när du skriver om din garderob. Min är också helt tragisk, men det måste vi ju kunna ändra på, eller hur?

    SvaraRadera

Hej! Lämna gärna en kommentar. Glada hälsningar från Karin