tisdag 12 februari 2013

Butiken stänger under festivalen






Nu börjar det onekligen att dra ihop sig! Jag syr i de sista knapparna i regnkappan och svänger ihop en singoalla blus åt mig själv. Som vanligt hade jag velat hinna sy upp mer, men tiden har inte funnits. Det är alltid en hel massa arbete både inför, under och efter Syfestivalen. För min del handlar det om att hinna få hem tyger och andra produkter i tid. Hinna sy upp plagg som kan inspirera fler att vilja sy. Fundera på hur montern ska se ut, fixa, packa, plocka, uppdatera butiken, packa förhandsbokningar... Listan kan göras hur lång som helst. Det är himla kul förstås men såhär dagarna innan är det mest bara stressigt. Jag längtar bara efter att få träffa alla besökare, kollegor i branschen och kanske, kanske hinna springa en runda själv också!

Lite visare av erfarenhet har jag blivit efter ett par år på festivalen och det innebär:

1) Att jag stänger webbutiken tor-mån för att förhindra dubbelbokningar.
2) En ledigt måndag är ett måste, så att jag hinner röja upp och framförallt uppdatera butiken.
3) Jag får inte glömma gympaskorna!

Eftersom det är en omöjlighet att vara på två ställen samtidigt kan jag helt enkelt inte ha webbutiken öppen under de närmaste dagarna. Butiken stänger därför torsdag 14/2 tom måndag 18/2.

Men sörj för all del inte! Jag uppdaterar allt på måndag och sånt som har tagit slut beställs helt enkelt hem igen. Räkna däremot med ca 3 veckors leveranstid för vissa tyger. Laminerade tyger är det många som vill ha nu inför regnkapps-sew-alongen. Vill man vara säker på att få något särskilt tyg gör man bäst i att beställa nu. Det kommer troligen att ta slut under festivalen.

Hoppas att ni är många som har möjlighet att komma förbi Syfestivalen nu i helgen. Många godbitar kommer att ligga och vänta på er i min monter :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Lämna gärna en kommentar. Glada hälsningar från Karin