måndag 3 augusti 2009

Väska med inspiration av Josef Frank




Denna väska är till min lillasyster, som kommer hem till helgen. När jag var och hälsade på henne, såg hon en liknande väska som hon nästan var villig att betala vad som helst för... Kom att tänka på att jag hade denna stuvbit liggandes och vips så har vi en snarlik väska. Den är inte som den hon såg på Svenskt Tenn i London, men snarlik...
Det är Allt om handarbetes-mönstret som jag har använt tidigare. Denna gång gjorde jag väskan något mindre, upplever min egen en aning för stor. Fodrad med naturvitt bomullstyg och mellanlägg av vlieseline. Magnetlåsen är toppen när man syr väskor och dessa beställer jag från Stoff & Stil. Jag brukar hitta på lika olika småfack inne i väskan och denna gång blev det plats för plånbok, mobil och en penna, eller vad man själv föredrar.
Lovisa, kom hem !!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Lämna gärna en kommentar. Glada hälsningar från Karin