måndag 28 december 2009

Mini-mini!



Detta djungelkit skall till en liten en som beräknas födas i januari. Det känns alltid så speciellt att sy till de allra minsta! Beställningen löd tröja och byxa och därav omlotttröjan. Det måste ju vara det enklaste att få på? Undrar hon som redan hunnit glömma hur det var när lilla M var så liten...

Byxorna är verkligen pytte, medan jag gjorde tröjan något större, tänkte att den kan fungera som en liten utanpå jacka också. De här allra minsta kläderna används en så kort tid, så kan man hitta ytterligare användningsområden, så är det ju inte helt fel.

Mönstret är mitt vanliga omlottbdymönster, som jag modifierat. Byxmönstret är en blandning av Ottobre, skruttans första byxor och egna idéer. Dessa har jag gjort lite smalare i modellen istället för "pöset".

Åh... Undrar vem som tittar ut och som ska få mysa i dessa små plagg?
Posted by Picasa

3 kommentarer:

  1. Åh, superfint!! Och som vanligt blir jag avis på de perfekta kantbanden ;-)

    SvaraRadera
  2. Vad fin den lilla/lille kommer att bli i detta set! Har aldrig sytt nått pytte plagg men blir så sugen när jag ser allt pyttigt som sys:)

    SvaraRadera
  3. tack detsamma!! jättesöta kläder!

    SvaraRadera

Hej! Lämna gärna en kommentar. Glada hälsningar från Karin