lördag 27 februari 2010

Kusintröjor



Vi har kusinen på sportlovsbesök och då passar jag på att sy lite tröjor till honom. Den randiga är sydd av tyg från E-slöjd och ärmarna av tyg från JNY. Mönstret är från Ottobres Creative workshop strl 140. Jag och många andra, brukar uppleva Ottobres storlekar lite väl stora, men jag får lov att säga att tröjstorlekarna i Creative Workshop, har stämt riktigt bra hittills.

Den blå tröjan är sydd av ett superbilligt tyg jag fyndade på Ohlssons Tyger för jätte länge sedan. Det håller färgen och formen jättebra i tvätten, det billiga priset till trots.
Posted by Picasa

1 kommentar:

  1. Fina tröjor! Har precis köpt creative workshop mönstret och funderat över storlekarna (har inte hunnit sy av det än), så det var kul att läsa att de stämmer riktigt bra. Jag tycker nämligen också att Ottobre-mönstrena är lite stora - eller kanske framförallt vida.

    SvaraRadera

Hej! Lämna gärna en kommentar. Glada hälsningar från Karin