onsdag 3 februari 2010

Mera rött!



Häromdagen tittade de små elefanterna så bedjande på mig när jag klev in i syrummet. Det var bara att sätta igång att sy! Det fick bli en ärmlös mjukisklänning/tunika i storlek 116. Mönstret är eget och är väl beprövat. När jag nu ändå hade maskinerna trädda i rött, passade jag på att klippa i det underbara mjuka enfärgade tyget från JNY Design. Det var en dröm att sy i och sluresultatet blev därefter. Nu har lillstumpan en ny fin röd tröja som matchar kjolen, hon fick häromdagen. Tröjmönstret är en storlek 122 från Ottobres Creative Workshop och döm om min förvåning, när tröjan satt som en smäck! Deras mönster brukar alltid vara lite stora (och inte så lite heller...), men denna gång blev det himla bra!
Posted by Picasa

1 kommentar:

Hej! Lämna gärna en kommentar. Glada hälsningar från Karin