tisdag 1 juni 2010

Lejongult och brunt




När jag såg det här tyget på en loppis, visste jag omedelbart vad det skulle bli. En liten klänning med matchande hjälm. Dels kändes det som att det var det tyget skulle bli till, men också för att biten var så liten... Det räckte inte till så mycket mer. Tyget är en underbar tunn frotté och färgerna var starka och väl bevarade.

Samma gamla klänningsmönster som tidigare och babyhjälmsmönstret är i grund och botten Gynthers, men som justerats en hel del. Jag valde att bandkanta med mörkbrun interlock från Jenny. Det är i min mening det ultimata tyget att använda med bandkantaren. Inga hoppstygn eller trassel, bara ren och skär sömnadsglädje. Idag beställde jag ex antal meter för att fylla på förråden och nu håller jag tummarna för att även de enfärgade tygerna dyker upp i hennes nya webbutik. Så smidigt att handla med kort även hos JNY Design.
Posted by Picasa

8 kommentarer:

  1. Å jag blir helt lycklig när jag ser sånna fina loppistygfynd bli till fina plagg!! Jag älskar tanken att använda tyger och gamla kläder, som annars inte används längre, igen.
    Supersöt modell och jag är riktigt sugen på att uppgradera mitt dockmönster på hättan till barnsize.. Nån dag blir det nog det som göra här hemma..

    SvaraRadera
  2. Så underbara och härliga!Önskar att jag hade en liten tjej som kunde bära en!

    SvaraRadera
  3. Så söta de är! Gillar verkligen tyget, synd att du bara hittade en liten bit. Vilken storlek är det på klänningen?

    SvaraRadera
  4. K.YRA, strl 60, så den är liiiten... :)

    SvaraRadera

Hej! Lämna gärna en kommentar. Glada hälsningar från Karin