fredag 23 september 2011

P-J party!


Vad stora dom blir... Fort! Min lilla tjej som nyss fyllt sju år har varit på pyjamasparty ikväll hos en kompis. Både jag och lilla M undrade hur det går till på pyjamaspartyn... Hon stämde av med födelsedagsbarnet som i sin tur berättade att man själv fick bestämma om man ville komma i pyjamas eller nattlinne...
"Mamma, vi (läs undertecknad...) måste sy en pyjamas!" Sagt och gjort, en pyjamas skulle vi minsann knåpa ihop på sådär en 50 minuter nu i eftermiddags...
Hon valde tyg själv och döm om min förvåning när hon valde busbollar! Hon som bara vill ha enfärgat och randigt. Men sen var det som att det var nog med mönstrat så hon valde randigt till pyjamasbyxorna :) Himla fin kombo faktiskt!
Jag använde ett vanligt tröjmönster och ett mysbyxmönster, som jag gjorde lite mer smalt. Det blev riktigt bra för att vara ett hastjobb. Men hastjobben ska man inte underskatta... Ibland är det skönt att man inte hinner vrida och vända och lägga åt sidan.

Vi hann ta några bilder i farten och det komiska var att lilla M poserade helt vant... "Mamma, först en bild från sidan, sen en bakifrån och sen en från andra sidan." Hon har blivit helt miljöskadad...
Nåväl, håll tillgodo med lite snapshots!
Posted by Picasa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Lämna gärna en kommentar. Glada hälsningar från Karin