fredag 30 november 2012

I år är det snögubbar som gäller


I dag singlar snöflingorna ned utanför mitt fönster och jag kom att tänka på Majas klänning med snögubbar. De senaste jularna har jag lyckats sy en ny klänning till Maja, som hon har på julafton. Det blir ju en hel del rött, grönt och tomtar. Men i år valde vi snögubbstyget tillsammans med det röd/vitprickiga och fick till en fin klänning som går att använda hela vintern.

Modellen är hämtad ur den nya mönsterboken "Happy Homemade Kids". Den har ett ok med rynk och i bak ett litet sprund med två knappar. En väldigt stilren och klassisk modell. Maja ska ha en långärmad vit tröja under tillsammans med tunnstrumpbyxor och finskorna. Som en riktig smällkaramell :)

Jag har sytt storlek 8 år och det gick åt totalt ca 1 m tyg.

Snögubbstyg: 0,7 m
Prickigt tyg: 0,3 m
Övrigt: 2 knappar

Lite tyg får man över och det är perfekt till ett annat litet syprojekt inför julen. Vad det är och hur man gör det tänkte jag visa i morgon...

Ha en riktigt härlig fredag!

4 kommentarer:

  1. Snyggt! Gillar verkligen snögubbsmotivet.

    SvaraRadera
  2. Klänningen är jättefin. Supersött snögubbetyg. Det måste dock ha blivit något fel för jag fick först en sneakpeak på vad jag antar blir morgondagens projekt... Nu går det inte att se längre men jag känner mig lite hemlig som kan se in i framtiden... :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ugglan, du är synsk ;) Ibland spelar Blogger mig ett spratt eller två, särskilt som jag schemalägger en hel del poster... Kan du hålla en hemlis?

      Radera
  3. Den är läcker som en konfektbit! Vilken pralin ni kommer att fira jul tillsammans med ;-)
    Kramisar

    SvaraRadera

Hej! Lämna gärna en kommentar. Glada hälsningar från Karin