onsdag 7 november 2012

Inte perfekt





Visst är den här quilten bara för fin? Jag älskar det assymetriska och den helt galna quiltningen. Inser mer och mer att jag gillar det där lite ostrukturerade och inte helt perfekta i en quilt. Många är så duktiga och gör så mycket fint, men ibland känns det som att om hörnen är perfekta, och att man har perfekt ihiopsydda block, ja då är man "duktig". Men det perfekta är långt ifrån inspirerande och fint alla gånger, enligt min mening. Quilt-guilt?

Ooops! Vart sjutton hittade jag bilden? Jag tror att det var på Pinterest någonstans, ledsen att inte kunna uppge källa.

4 kommentarer:

  1. Bild-googling for the win :) Visst är det den här: http://www.flickr.com/photos/laurensh/1479326776/in/photostream/?
    Ja, jätteläcker!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller adressen till bloggposten http://myauntjune.blogspot.se/2007/10/bento-box.html

      Radera
  2. Som min kära vän och syfröken brukar säga, det ska synas att det är hemmagjort! Hennes elever uppskattar inte alltid detta:) Själv inser jag att det är dags att gå en kurs i quiltning, det finns sååå mkt fint. /Anneli

    SvaraRadera

Hej! Lämna gärna en kommentar. Glada hälsningar från Karin