torsdag 30 december 2010

Det där med husmorstips...


 (Bild lånad här.)

...lovade jag ju att utveckla lite närmare. Jag tillhör skaran som är födda i fel årtionde. 70-talist - javisst! Men mitt hjärta bultar lite extra för alla husmödrar som har stått hemma vid spisen och slavat i århundranden. Utan att dra igång en debatt om jämställdhet vill jag bara få flörta lite med den lilla husmodern som finns inom mig och låta henne få ta lite extra plats. Hoppas att ni tycker att det är okej? I vilken form vet jag inte helt säkert ännu, men jag lovar att jag inte helt ska förlora mig i husmorstips och annat fiffigt som hör hemmet till. Med glimten i ögat och med en lagom nypa salt får ni följa den lilla husmodern...
Tänk även mer hushållning än duktighet. För duktighet är något som jag ska göra mig av med en hel massa framöver!

2 kommentarer:

  1. Det låter spännande. Jag håller med dig att man ska passa sig för att vara duktig. Framför allt ska man inte vara duktig för någon annans skull.

    SvaraRadera
  2. Spännande! Jag hänger på!
    Gott Nytt År på dig!

    SvaraRadera

Hej! Lämna gärna en kommentar. Glada hälsningar från Karin