lördag 4 december 2010

Det röda håller i sig



Ja, det röda temat håller i sig med viss uppblandning av brunt. Denna beställning kom för en tid sedan och beställaren är väldigt förtjust i de röda elefanterna. Tillsammans med en body innehöll beställningen tre par byxor, varav två i en mindre storlek. Jättehärliga färgval! Valet på tyg föll på Jofotex elefanttyg i jersey och Hilcovelour. Underbara tyger som håller tvätt efter tvätt. Kan varmt rekommendera Hilcos velour som enkelt går att beställas av NeaNobelle. Kvaliteten på tyget är hög och därav en högre prislapp per meter. Men alla dessa velourer som inte håller formen, luddar och som är så tunt vävda att bottentyget lyser igenom blir jag tokig på och har slutat använda helt. Oj! Känner att jag gick igång lite där, men skillnaden mellan tyger är så stor och jag vill nog slå ett slag för kvalitet helt enkelt.

Idag lördag väntar inventering av tygförråd och städning av syrummet. Senaste tidens syorgier har satt sina spår. Måste städa en runda innan jag fortsätter med beställningar och julklappstillverkning. Tyger ligger i travar, mönster osorterade och ett kaos i trådlådan som gör att den kreativa sidan hos mig riskerar att få kortslutning...

Ha en skön lördag!
Posted by Picasa

7 kommentarer:

  1. Härligt set! Jag älskar de röda elefanterna! Håller med dig när det kommer till kvalite, jag ska börja bli lite kräsnare när jag väljer tyg. Kul att höra att det är fler som har det rörigt bland tyger och mönster :-)

    SvaraRadera
  2. Så fina! Kan bara hålla med om Hilcovelouren, måste nog beställa lite ;-). Vad duktig du är, borde också städa syrummet, kanske efter jul..
    Och tack för din snälla kommentar! Hon kommer med störta säkerhet med på nästa junta!!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Så fint! Är också en stor fan av det röda elefanttyget! :D

    Städa ja.... det skulle behövas! Och en fika en dag när du hinner och jag är frisk igen!

    SvaraRadera
  4. Ååhhh, elefanttyget är verkligen fint. Man tröttnar inte!

    Håller med om Hilcovelouren till 100%. Köper nästan ingen annan velour, så mycket jobb man lägger ner på kläderna så vill man att de ska se fina ut hela användningstiden :-)

    SvaraRadera
  5. Härliga färger på fina kläder.Elefanttyget är jättefint :). Kan bara hålla med alla er andra om Hilcovelouren. Den är utan konkurrens. Vill man göra bra och snygga kläder lönar det sig att vara kräsen i tygvalet.

    SvaraRadera
  6. Vansinnigt söt body du har sytt, röda elefanttyget är min favorit också!

    SvaraRadera
  7. Sååå sött!! Älskar också de röda elefanterna, synd att man har i princip slut...

    SvaraRadera

Hej! Lämna gärna en kommentar. Glada hälsningar från Karin