tisdag 27 mars 2012

Underbara tyger från Fabricworm



De här fina tygerna fick jag hem för en vecka sedan. Dessvärre inga tyger som jag ska sälja i webbutiken. Dessa godbitar hittar du hos Fabricworm. Jag tänkte sy mig en riktigt stor fin pläd till soffan. Drömmen vore att frihandsquilta den, men jag har ingen övermatare och allt vad man nu måste ha. Om ni tycker att jag svänger mig med lite nya uttryck så är det Kristina på Quiltbitens fel. Så skyll på henne och gå definitivt inte på kurs hos henne ;) Kursen jag gick i helgen handlade om vadd och mellanlägg (hel-corny) och då visade hon upp så många fina saker som hon frihandsquiltat så där snirkligt och fint. Precis så vill jag att den här pläden ska bli. Så det blir till att lägga detta projekt på hyllan och invänta en ledig plats på hennes kurs i frihandsquiltning.

Nu ska jag ta en promenad i vårsolen!

1 kommentar:

  1. Härligt med både kurs och tyg! Har sytt lite i Amy Butler tyget jag köpte av dig på tygmässan! Kanske snart skulle våga en stooor väska. Men då måste jag ju också återkomma och köpa mer! :)

    SvaraRadera

Hej! Lämna gärna en kommentar. Glada hälsningar från Karin