tisdag 22 januari 2013

Syr människan aldrig!!?



Jorå... Nog syr jag alltid. Typ varje ledig sekund... Men det här förbaskade mörkret gör det svårt att fota. Men nu trotsar jag vintermörkret och fotar ändå. Ni får hålla tillgodo med halvkassa bilder!

Jag har bl a sytt en liten sminkväska/liten necessär. Jag gillar ju att patchworka lite och har gjort såkallade "Cabin logs". Man "murar" liksom tygbitarna om vartannat och när man har en tillräckligt stor bit, ja då syr man en liten necessär :)

Jag utgår från hur stor bit det blir, skär eventuellt till den till lagom storlek, syr fast ett blixtlås och foder, vändsyr och klart! Just på den här lilla väskan frihandsquiltade jag lite. Som ni ser blev det lång ifrån perfekt, men jag kör enligt modellen "learning by doing"...

Här kommer lite fler bilder:

 

Tygerna som jag har använt heter:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Lämna gärna en kommentar. Glada hälsningar från Karin