torsdag 24 mars 2011

Pysselburkar




Det här har jag velat göra riktigt länge, en pysselburk! Eftersom jag älskar att ta med mig gå-bort-presenter, nästintill absurdum, låg det nära till hands att göra dessa burkar. Mina gå-bort-presenter kan vara allt från blommor och små paket till ätbara saker som choklad, bröd och sylt på burk. Men istället för en syltburk kan jag nu istället ta med mig en Syburk...

Sagt och gjort, jag rengjorde diverse glasburkar och fyllde upp dem med lite olika pyssel. Dessa burkar innehåller "sy-din-egen-nålkudde" och "sy-ditt-eget-näsduksfodral". Allt material inklusive beskrivning följer med. Varje burk har fått en etikett där man kan skriva mottagarens namn och vem den är ifrån. Eller så köper man en pysselburk till sig själv, med lite lagom utmanande pyssel. Helfestligt ju!

Dessa raringar står nu fint uppradade i väntan på söndag.
Posted by Picasa

7 kommentarer:

  1. Åh vilken rolig idé! Toppen!

    SvaraRadera
  2. Vilken rolig idé.
    En sån gå bort present skulle jag bli jätte glad för.

    SvaraRadera
  3. Vilken underbar idé, Karin. Helt enkelt lysande. Jag önskar att jag hade kommit på den först! På söndag är jag med dig i tanken och hoppas på riktigt många besökare och goda affärer. Kram!

    SvaraRadera

Hej! Lämna gärna en kommentar. Glada hälsningar från Karin