lördag 26 mars 2011

Välkommenskylt av tygrester


Måste ju ha en fin "välkommen-skylt" på dörren imorgon när det kommer besökare. Eftersom jag ville sy en egen blev jag tvungen att fnula lite på hur jag skulle göra och hur den skulle se ut. En sak visste jag och det var att jag skulle använda tygrester och inte sätta ribban för högt. Jag ville att den skulle se lite "scrappig" ut. Nu skulle det visa sig att det är riktigt svårt att sy ojämt och få till den där lite slarviga looken. Det är lättare att sy fint och rakt... :)

Material: Tygrester ur stuvberget. Bokstäverna är av typsnittet Times och jag skrev ut texten i 300 punker och ritade av dessa. Totally stable under bokstäverna gör att de sitter fast under sömnaden och inte blir bubbliga. Sen är det bara att sy bäst man vill!

Nu är nästan allt klart inför morgondagen, det är bara lite småpyssel kvar. Ikväll kommer syrrorna och hjälper till med det där småfixet och det ska bara bli roligt att få fixa tillsammans med dem. Planeringen och förberedelserna är verkligen halva nöjet. Minst!

Välkommen!
Posted by Picasa

2 kommentarer:

  1. Fin skylt :)
    Lycka till imorgon, jag hoppas ni får det trevligt och mysigt :)

    SvaraRadera
  2. Vilken snygg skylt! Jag har tipsat "mina" Uppsalamammor om ditt öppet hus!

    Jag gillar burkarna du gjorde i förra inlägget också, skitläckra och roliga.

    SvaraRadera

Hej! Lämna gärna en kommentar. Glada hälsningar från Karin