lördag 16 april 2011

Här kommer en till klänning


Här kommer en till klänning som jag sydde förra helgen. Egentligen var denna klänning tänkt till en beställning, men så blev jag inte helt nöjd med halsringningen. Dessutom hade jag velat haft lite rynk på fjärilsärmen. Tur att jag har en flicka som drar samma storlek som beställaren! Jo, för beställaren är inte sju år fyllda än, men valde själv ut tyget när hon var hos mig på öppet hus. Dessutom ville hon ha en fjäril påsydd på klänningen. Jag noterade hennes önskemål och nu är det bara fjärilen som saknas, sedan är klänningen komplett. Härliga ungar!

Mönster och annat: Jag har utgått från mitt vanliga mönster som jag använder när jag syr en ärmlös mjukisklänning. Sedan fick jag tips av duktiga Moi att sy dubbla fjärilsärmar och det blev så himla fint! När jag sydde klänning nr två så kom  jag ihåg att rynka ärmarna lite och resultatet blev superfint! Nu är jag helt såld på dessa ärmar och har ett par t-shirtar ligger tillklippta som ska få likadana ärmar.

Tyg: Bomullsjersey inköpt i London för ett par år sedan.

Ha en lövly-lördag!

2 kommentarer:

Hej! Lämna gärna en kommentar. Glada hälsningar från Karin