måndag 18 april 2011

Ny solhatt



Solen är skön, men stark och små huvuden behöver skyddas. Stora huvuden för den delen också... Min make vars huvud inte har så mycket hår, hade behövt en solhatt med tanke på den röda färgen efter helgens utevistelse... Nog om det. Denna solhatt är till lilla M och jag har utgått från ett Ottobre mönster, som jag hade i mina gömmor. Har för mig att jag har laddat ner det från deras hemsida. Jag sydde den vändbar och fastän den såg så liten ut, passade den perfekt.

Material: Kanintyg från Åhléns och prickigt tyg från gömmorna.

Arbetstid: Ca en halvtimme, ett perfekt Bollibompa.projekt med andra ord!

6 kommentarer:

  1. Hej! du har inte kanintyg över som du kan sälja?

    SvaraRadera
  2. barbara: maila mig på info@karinottilia.se och berätta hur mycket du vill köpa. Jag har inte så mycket, men lite kan jag avvara :)

    SvaraRadera
  3. Men så fin, snygg kombo med det rutiga tyget.

    SvaraRadera
  4. Superfin!! Jag tycker aldrig jag får till mina solhattar.
    Kram

    SvaraRadera

Hej! Lämna gärna en kommentar. Glada hälsningar från Karin