måndag 12 mars 2012

"Fat quarter bundles" i butiken!



I fredags kom sju nya fina tyger hem som jag tycker är fina ihop. Jag ser framför mig en hel rad olika quiltprojekt :) Jag är en riktig nybörjare när det kommer till quilttekniker, men jag lär mig sakta men säkert. Drömmen vore att hinna gå någon kurs för att lära mig grunderna. Under tiden prövar jag mig fram och syr mindre projekt.

Många kunder har frågat efter just fat quarter bitar och för oss som inte är helt insatta i quiltvärlden kan jag berätta att en sk "fat quarter" är en fjärdedelsruta av en yard. Klurigt? Översatt till svenska blir det en tygbit som mäter ca 45cm x 55cm. Det fina med att köpa dessa fat quarters är att man får ut väldigt mycket istället för att köpa 20-30 cm bitar till sina quiltprojekt. Jag som inte är någon hejare på lapptäcksteknik syr en hel massa annat av mina fat quarters. Börsar, små barnkläder, väskor m.m. Det andra fiffiga med sådana här fat quarters är att du kan köpa massor av olika tyger eftersom du inte måste köpa halvmetrar eller metrar av dina favorittyger. Jag älskar att köpa dessa tygbuntar, gärna med många tyger ur en och samma kollektion, färdigmatchat och klart!

Kika in i butiken så hittar du fyra olika buntar redo för sömnad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Lämna gärna en kommentar. Glada hälsningar från Karin