fredag 1 januari 2010

Nyårsstassen



Vi får låna en hel del kläder av grannflickan och det är verkligen guld värt! Det minsta jag kan göra i gengäld är att sy något till henne. Efter att ha rekat lite favoritfärger och typ av plagg, så föll valet på denna blommiga velour från Mjuka tyger. Ärmarna fick bli enfärgade och även den oranga velouren kommer från Mjuka tyger.

Mönstret kommer från Ottobres "Creative Workshop" och är egentligen den figursydda sweatshirten, som jag sedan ritat om till en tunika. Förlängde och breddade över bröstet. Blev helt okej. När tunikan var klar promenixade vi över och lilla E provade den på studs och konstaterade att "Nu vet jag vilka kläder jag ska ha på nyårsafton!" Phu... Den blev med andra ord med beröm godkänd...

Hoppas för övrigt att alla hade en härlig nyårsafton och idag är första dagen på ett nytt underbart sy-år!!!
Posted by Picasa

1 kommentar:

  1. Ja ett nytt år som jag börjar med att beställa gardiner till hall och badrum.En tackar på förhand...
    Jag kan se grannE i den fina klänningen, den blev verkligen fin. Kram mam

    SvaraRadera

Hej! Lämna gärna en kommentar. Glada hälsningar från Karin