söndag 31 juli 2011

Babyklänning på prov


Idag när jag hade sommarbutiken öppen passade jag på att knåpa lite på en provklänning. Jag har fått en rolig beställning på denna klänning, men behövde förminska mönstret. Lite pyssel och knåp med andra ord, men jag känner mig riktigt nöjd med resultatet. Klänningen är samma mönster som denna som jag tidigare har sytt till lilla M och är från Ottobre. Den är lätt att sy men ser riktigt arbetad ut tycker jag. Dessutom gillar jag att det är en besparing nedtill, eller bård, eller vad man kan kalla det för. Det gör att det går åt minimalt med tyg.

Tygåtgång storlek 62/68: 30 cm tyg på 110 cm bredd. 15 cm kontrasterande tyg till ärm och bård.
Lägg till ett band på ca 80 cm så har du allt du behöver för att sy denna söta klänning.
Tyget kommer från Ohlssons Tyger och inhandlades på rea för 89kr/m!

Idag kom förvånansvärt många besökare till butiken. Trodde att det skulle vara färre gäster när det var så varmt... Tack snälla ni som åker både kort och långt för att komma till mig och min butik!
Posted by Picasa

2 kommentarer:

  1. Tack för fika och "tygklämmning" idag - även om webshopen är kalas så går det ju inte att jämföra med att få klappa och känna innan man handlar :-) Nu ska jag läsa väskmönster och mentalt förbereda mig på att vara NOGA, längtar efter att få sätta saxen i det projektet! Kram K!

    SvaraRadera
  2. Tack själv K! Önskar vi fått mer prattid, men det går fler tåg ;)

    SvaraRadera

Hej! Lämna gärna en kommentar. Glada hälsningar från Karin