måndag 28 maj 2012

Dags för en ny Sew along - Plånbok



 Då är det dags att trampa igång maskinerna igen! Denna gång blir det en mini sew along, med tanke på att många kanske inte känner sig lika manade att sy, nu när de ljusa sköna vårkvällarna är här. Men till alla er som ändå inte kan hålla fingrarna i styr och känner er sugna på att sy en plånbok, håll ögonen öppna och vässa era saxar, för på söndag drar vi igång igen! Jag tippar på att hela sew alongen landar på en vecka cirkus. Lite lagom, eller hur?

Åh vad roligt att vara igång igen, särskilt som jag ska testa att filma mina förehavanden denna gång. Spännande värre!

Ni som vill haka på, lämna gärna en kommentar till det här inlägget.
Känn er varmt välkomna!

Pssst... Modellen kommer att påminna om denna.


Posted by Picasa

55 kommentarer:

  1. Perfekt! Min håller på att ramla isär!

    SvaraRadera
  2. Självklart hoppar jag på även denna :)

    SvaraRadera
  3. Jag hänger me...Plånboken behöver förnyas

    SvaraRadera
  4. Men så spännande!!
    Vad för en modell ska det sys?

    SvaraRadera
  5. Jag är med! Roligt med plånbok! Jag har en modell jag brukar sy, men det vore såå kul med lite variation och ny inspiration!

    SvaraRadera
  6. Toppen jag har flera mönster från Etsy hemma men har inte riktigt kommit igång trots mellanläggskursen i Uppsala men nu sjutton....

    SvaraRadera
  7. Jag hade tänkt mig en liten mindre modell. Lite lagom till våra små sommarväskor :) Tanken är dessutom att det ska vara ett gratismönster. Vad roligt att det är många som verkar vilja vara med!

    SvaraRadera
  8. Jag är med.

    SvaraRadera
  9. Nu vill jag också vara med! Jag har bara tjuvkikat på era tidigare sew alongs. Verkligen på tiden att jag gör något också.

    SvaraRadera
  10. Nu vill jag också vara med! Jag har bara tjuvkikat på era tidigare sew alongs. Verkligen på tiden att jag gör något också.

    SvaraRadera
  11. Ja! Denna gång vill jag också vara med, precis lagom stort projekt och något jag behöver!! Kul!

    SvaraRadera
  12. Jag vill nog också vara med denna gång - det beror lite på mönstret ni landar på.
    Jag vill ju ha en med dragkedja och sedelfack också =)

    SvaraRadera
  13. Åh den vill jag gärna vara med på. Låter inte allt för avancerat heller :)

    SvaraRadera
  14. Självklart är jag med på denna, vill gärna utveckla en egen modell så denna sew along känns som en bra start på den idén!

    SvaraRadera
  15. Jag vill vara med, inte för att jag vet hur jag ska hinna men ändå... Plånbok har jag aldrig sytt ch jag behöver utmana mig själv lite.

    SvaraRadera
  16. Klart jag ska vara med! Jag har sytt ett par plånböcker.. Men det är aldrig fel med en ny. Jag har ju sytt den som du visar och det kan vara kul att prova någon ny. :)

    SvaraRadera
  17. Jag hänger med! Alltid roligt med något nytt.

    SvaraRadera
  18. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  19. Det låter onekligen intressant, kanske man skulle våga vara med... :)

    SvaraRadera
  20. Jag hänger på! Prefekt present till syrrorna som fyller år snart :)

    SvaraRadera
  21. Jag är med! absolut!

    SvaraRadera
  22. Jag är på! Har saknat sew-alongandet! Det här blir precis lagom!

    SvaraRadera
  23. Ja, prefekt lagom projekt för mig, som jag kanske hinner med. Men i alla fall så kanske jag kommer in i sewalongen, det vore roligt. Och inte mycket material behövs. Räkna med mig.

    SvaraRadera
  24. Jag är också med, har gjort en prototyp, men blev inte nöjd, så väntar på spänning på denna!

    SvaraRadera
  25. Kul projekt, jag är på.

    SvaraRadera
  26. Ser ju väldigt spännande ut! Jag är gärna med.

    SvaraRadera
  27. Ska försöka haka på om jag hinner. ;)

    SvaraRadera
  28. Jag vill vara ned!!

    SvaraRadera
  29. Oj vad roligt att ni är många som vill hänga på! Jag håller som bäst på att förbereda söndagens start. Håll utkik, mer info kommer snart här i bloggen :)

    SvaraRadera
  30. Så klart jag är med. Men jag har galet lite tid, men nätterna är ju ljusa.

    SvaraRadera
  31. Jag ska göra mitt bästa. Bra med en sew along med gratismönster och material
    Som man förhoppningsvis redan har hemma.

    SvaraRadera
  32. Vore kul att vara med. Hoppas jag hinner bara

    SvaraRadera
  33. Åh, jag vill vara med! Har letat efter ny plånka utan något bra resultat!

    SvaraRadera
  34. Det är precis vad jag behöver! Jag är med.

    SvaraRadera
  35. Precis vad jag behöver, en ny plånbok. Jag är med

    Gerd G

    SvaraRadera
  36. Ja va skoj, denna gången vill jag vara med!!

    SvaraRadera
  37. Och jag vill också vara med :)

    SvaraRadera
  38. Skoj! Jag hänger gärna med!

    SvaraRadera
  39. Jag vill oxå vara med! Så kul! Köpte ju det mönstret som du länkar till men har inte kommit längre :) Men nu ska det bli av!

    SvaraRadera
  40. Jag vill oxå vara med! Så kul! Köpte ju det mönstret som du länkar till men har inte kommit längre :) Men nu ska det bli av!

    SvaraRadera
  41. Jag tänkte att jag ska se om jag hinner vara med denna gången, har varit sugen på dina sew alongs tidigare men aldrig hittat tiden, då är det bra med ett mindre projekt. :-)

    SvaraRadera
  42. Hej hej! Går det att se videorna någonstans fortfarande? :)
    Mvh, Josefin

    SvaraRadera

Hej! Lämna gärna en kommentar. Glada hälsningar från Karin