måndag 26 november 2012

Äkta och oäkta.


I dag slutade jag tidigt från jobbet och hann med lite småpiff hemma. Överst på fixa-listan stod adventsgransbelysningen. Allra längst ner på min tomt finns en alldeles lagom stor gran. Den är perfekt att sätta ljus i och tända till advent. Men det gäller att få upp belysningen när det är ljust ute och helst innan snön kommer. Sagt och gjort, det var bara att leta reda på belysningen och sen ut innan det började skymma. Men tända den? Nej, nej... Det sker på söndag. Jag håller stenhårt på att granen inte får tändas innan första advent.

När det där var fixat plockade jag med mig lite gratispynt från skogen i form av kottar, lite vintergröna och granris. Så nu ser entrén riktigt fin ut också. Sen var det dags för hyacintlökarna att hitta till sina krukor. Det blev så fint så. Äkta adventskänslor är på ingång. Men mitt i det äkta har det smygit sig in en hemsk liten sak... Jag kan bara råda er från att avstå den mjuka pepparkakan från Hägges. Urk... Den var torr och smakade bara konstgjort. Oäkta är inget bra... Vad tänkte jag på? Nej, tacka vet jag min hembakta med lingon och mandel i... Mums!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Lämna gärna en kommentar. Glada hälsningar från Karin