torsdag 4 april 2013

Att välja väg


Ibland måste man välja, eller hur? Eller ganska ofta egentligen. Livet är fullt av val, bla, bla, bla... Den sista tiden har jag ställts inför val som verkligen kommer att medföra en förändring för mig personligen. Inga trågigheter, bara trevligheter faktiskt. (Visst sa jag att 2013 skulle bli ett bra år?) Det svåra när valen bara är av det trevliga slaget, är ju vad man ska välja. Det är som att sätta ner handen i en godispåse som bara innehåller gott godis. Vilken ska man ta? Idag ska de sista detaljerna på plats sen är jag klar över mina val och hur de kommer att se ut. Ni då? Har ni några stora beslut framför er? Nyfiken i en strut ;)



13 kommentarer:

  1. Ja!
    Stora läskiga val, men alldeles underbara.. Tankarna går hög och lågt, och djupt.

    Oj så skoj, ändå!

    /Fjällan (nybliven student)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men Fjällan, vad skoj! Vad pluggar du?

      Radera
    2. Specialpedagogik på gymnasienivå just nu. Några andra i höst. Sen siktar jag på högskolan. Om det går!

      En dröm eller två hänger där framme runt hörnet..,

      Radera
  2. Härligt Karin! Det ska bli så spännande att få se dina val.

    I vårvintras stod jag i valet och kvalet om jag skulle söka en chefsutbildning eller slöjdutbildning. Det blev slöjd, så om jag kommer in, får jag fortbilda mig i min hobby. Kan det bli bättre?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lyllos dig Malin! Det är min dröm :)

      Radera
  3. Härligt det låter Karin, men också svårt. Tror du har svaren inom dig och det verkar som om du redan har bestämt dig? Om det handlar om din verksamhet med KarinOttilia så hoppas jag på storsatsning, med din goda smak kan jag inte tänka mig att det blir annat än succé!! jag kommer i alla fall att handla så mycket jag kan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Karin W, du är en sann supporter ;)

      Radera
  4. Vad nyfiken jag blev Karin
    Glädjer mig åt att det är trevliga val för dig ändå
    Fick ju lite ofrivilligt göra mitt val för ett par år sedan hur min verksamhet skulle se ut i framtiden
    Det blev många sömnlösa nätter men tar man sig ur det så stärker det oftast
    Ser fram emot att se ditt val vad det än månde vara

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det så Lisa. När väl beslutet är taget, så brukar det kännas bättre.

      Radera
  5. Tänkte säga att jag tagit ett stort beslut, men känns inte som att det var så svårt, och möjligen inte så stort. I höst tar jag sabbatsår från jobbet för att läsa textil linje på folkhögskola. Ska bli riktigt kul! Håller tummarna för att du satsar på textilverksamheten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Linda, vad roligt! Stort lycka till med dina studier!

      Radera
  6. Härligt, Karin! Hej dig!
    Jag gjorde mitt stora val förra året. Det blev bra och jag är glad och lycklig! Hoppas det blir likadant för dig! Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Thea! Det viktiga är att man väljer och tar ställning för hur man vill leva sitt liv. Det är ju ingen annan som kan göra det ;)

      Radera

Hej! Lämna gärna en kommentar. Glada hälsningar från Karin