torsdag 7 oktober 2010

En klassiker


För min del så är dregglisen en riktig klassiker. Vilket i sin tur för tankarna mot hur man gjorde förr. Mamma, hur gjorde du när jag och syrrorna dregglade? Lindade du din 70-tals sjalett runt våra halsar? Eller hade vi haklappar på oss? Eller bytte du våra tröjor i tid och otid? Kanske struntade du i lite dreggel och tänkte att "det torkar snart"!?? För att inte tala om bodysen... Mamma, hur var det att använda omlottröja, plastsnibb och blöja plus röd- och vitrandiga nylon blöjbyxor? Sist men inte minst, napparna som hela tiden måste ha ramlat ur våra munnar...

All heder åt dig mamma som fixade vardagen utan dregglis, body och napphållare!

Dregglisarna på bilden kommer att finnas till försäljning i webbutiken och på Uppsala Handkraft from i morgon. 95kr st inkl. frakt.

PS: All heder åt dig pappa som också fixade med plastsnibbar och annat. Såklart.
Posted by Picasa

3 kommentarer:

  1. Oisann! Gjett om jeg husker det "problemet" med mine barn! Nummer tre hadde store problemer - han gulpet ikke , men kastet opp flere meter bortover gulvet! Det varte i 3-4 mnd... huttetu! DU ER FLINK! Hilsen fra Synnøve

    SvaraRadera
  2. Så fina! Fick höra av svärmor att hon brukade byta tröja ibland 10 (!) ggr/dag för min man dregglade så mycket :-). Det fanns tydligen några haklappar i plastad frotté, men de var tydligen värdelösa...

    SvaraRadera
  3. Ja du dotter. Jag sydde haklappar av frotté med en baksida av plastad frotté som man hade i sängen. plasten på frottén inåtvänd. den hade jag som dregglis och det funkade jättebra på alla utom dig. för du dregglade för alla fyra. dig hadde jag dubbla men det gick i genom ändå så det gick åt många tröjor.kramis mam

    SvaraRadera

Hej! Lämna gärna en kommentar. Glada hälsningar från Karin