söndag 17 oktober 2010

Linnen

Min tjej använder linnen under sina klänningar och tunikor och allt vad det nu är... Hon tycker att det är skönt att kunna stoppa ner i jeansen så att det inte kommer kall luft på magen... Hela linneförrådet (hi, hi... linneförråd...) var urvuxet och jag ville raskt få ihop ett par linnen.  Hittade lite stuvbitar och använde Ottobres mönster på linnen i storlek 122. Det första linnet bandkantade jag och det kan man ju göra, men så ville jag testa en kvickare variant och valde att bara overlocka kanterna. Det fungerade ju också och dessutom blev linnet lite smidigare i modellen. Om man väljer den sistnämnda varianten, så kan man tänka på att ta in ärmhålet något. Annars blir ärmhålet lite väl stort.

4 kommentarer:

  1. åh!

    jag har också en liten linnetjej här hemma

    gärna ihop med brorsans kalsonger!

    :-D

    SvaraRadera
  2. Så enkelt och så fint! Jag älskar också linnen, kanske skulle jag låta mig inspireras?

    SvaraRadera
  3. Hej, du har något att hämta på vår blogg....

    SvaraRadera

Hej! Lämna gärna en kommentar. Glada hälsningar från Karin