måndag 6 december 2010

Grattis och gratis på samma gång!

Nu när bloggen har fått sig en rejäl uppfräschning tänkte jag passa på att fira. Att jag i samma veva skriver mitt 300:e inlägg gör ju bara anledningen att fira ännu större! Har funderat lite på hur detta firande ska gå till och om det inte vore för att vi bor på så spridda håll, skulle ni alla ha fått kommit hem på en kopp kaffe eller två...
Man kan ju ha en tävling eller någon form av utlottning, men jag vet inte. Det brukar ju ofta vara en vinnare och det känns lite trist att det bara är en person som får något. Hmmm...

Men efter att ha sovit på saken har jag kommit fram till följande lösning. Jag har ju piffat upp bloggen med lite flikar och en av flikarna heter "Give away". Där tänker jag i fortsättningen lägga ut småpresenter som jag ger bort. Ingen tävling, utan först till kvarn gäller. Alltså den som först lämnar en kommentar av modell "den vill jag ha, tack!" får presenten. Den enda motprestationen är att man länkar från sin blogg samt står för portokostnaden. (Ca portokostnad kommer att finnas angivet.) Det kan vara allt från en påse fina knappar, tyger, band, mönster eller annat smått och gott. Ni som redan tryckt på "gilla-knappen" på Facebook kommer troligen ha första tjing eftersom det är där jag kommer att flagga upp när fliken fylls på med nya gåvor. Så passa på att tryck "gilla" här till höger!

(Bild lånad från Stämpelhuset.)

Men varför tänker kan vissa? Självklart vill jag driva trafik till min blogg och få antalet fans att öka på Fejan, men mest av allt praktiserar jag mitt motto här i livet: "Ju mer man ger, desto mer får man". Så... Håll utkik, för imorgon dyker första gåvan upp!

4 kommentarer:

  1. Vilken fantastisk fin och generös idé. Hade jag varit rik hade jag inte tagit betalt för nåt, utan de som gillat nåt skulle ha fått det. Tyvärr är det ju inte så. Men min spontana känsla när nån gillar en mössa eller ett täcke är alltid - du kan få det! Men jag måste tygla mig. Vad spännande med dina give aways, ska hålla utkik.

    SvaraRadera
  2. Jag håller med dig! Visst vill man ge bort en massa saker. Här kommer det mer handla om att få någon liten sak (ibland kanske stor..:) och mina gömmor svämmar över, så det blir en riktig win-win situation... Välkommen att hålla utkik...

    SvaraRadera
  3. Åh, vilken härlig idé! Jag kommer att vara PÅ ;) Stig älskar mössan, dregglisen och vantarna.

    Stor kram på dig!

    SvaraRadera

Hej! Lämna gärna en kommentar. Glada hälsningar från Karin