måndag 15 augusti 2011

Äntligen måndag!



Äntligen måndag och lite ordning och reda. Här hemma har vi påbörjat "ställa-tillbaka-dygnet-inför-skolstarten". Imorse var jag uppe tidigt för att väcka lilla M. Hon var med på noterna eftersom vi pratat ett tag om att "på måndag går vi upp tidigt". Vad mycket man får gjort när man pallrar sig ur sängen tidigt :) Jag har hunnit fixa lite i butiken och har bl a lagt in necessären på bilden, som jag knåpade ihop igår när jag hade Sommarbutiken öppen.

Necessären är rolig att sy och jag har valt att quilta den för att få lagom struktur på den. Jag använde lite tunnare mellanlägg och sedan frifräsade jag med maskinen över yttertyg och mellanlägg. Här finns en bra beskrivning på arbetsgång: beskrivningen från Sew spoiled.

Här regnar det idag, hoppas att solen skiner på andra håll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Lämna gärna en kommentar. Glada hälsningar från Karin