måndag 8 augusti 2011

Babyklänning i Kokkatyg





Äntligen fick jag ändan ur och har sytt av Kokkas fina svamptyg. Mönstret är Spencerklänningen från Minikrea och var en fröjd att sy. Men jag sjabblade en aning med placeringen av kragen och fick sprätta både en och två gånger... Men jag ska ha klänningen som utställningsex och nöjer mig med att den inte blev helt perfekt. Ibland får man liksom nöja sig...

Tyget är som sagt svamptyget från Kokka, som jag säljer i webbutiken. Till storlek 68/74 gick det åt 40 cm på 110 cm bredd. Det är inte så farligt mycket tyg. (Tygkostnad 70kr).

Apropå mönstret så kommer Minikrea snart ut med ett gäng nya mönster varav Spencerklänningen kommer i större storlekar!

Ikväll ska jag bara bli klar med den där Annatunikan som jag har knåpat med i en hel evighet känns det som.

Tack för titten!




- Posted from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Lämna gärna en kommentar. Glada hälsningar från Karin