torsdag 28 mars 2013

Häxor och sista-minuten-påsar

Bild: Vi är redo att ta emot skärtorsdagens häxor! 

Idag är det skärtorsdag och där vi bor innebär det besök av påskkärringar. Min mamma var alltid så pysslig och förberedde med små godispåsar till alla kärringar. Ganska smidigt att bara lämna över en liten påse. Det där anammade jag och vissa år har jag bara ställt ut en korg på trappan med påsarna och "Varsågod-hälsning". Det kan ju komma påskkärringar även dagtid när man jobbar. Det har fungerat hur bra som helst!

Men i år hade jag inga påsar hemma så Skruttan och jag gjorde godisstrutar. Jag snurrade strut och hon lade i godis. Vek ihop och sen skrev vi en liten påskhälsning på. Det hela tog en kvart. Nu står korgen på hatthyllan och bara väntar på att bli tömd.

2 kommentarer:

  1. bra ide!
    har själv gjort påsar förut, men strutarna var ju jättefina!

    SvaraRadera

Hej! Lämna gärna en kommentar. Glada hälsningar från Karin