tisdag 19 mars 2013

Hur man överlever...

Hur överlever man sytorkan som uppstår när man inte hinner sy? Jo man planerar och drömmer om vad man vill sy... Jag har tre stycken "så-snart-jag-får-tid-projekt".

Syprojekt 1:

En Alma sydd av Amys underbara voile:


Syprojekt 2:

Jag vill sy något fint påskpynt (ja, det är snart påsk!) av de här tygerna:

 
 Syprojekt 3:

Jag vill provsy det nya väskmönstret från Amy Butler. Jag ser framför mig den perfekta sommarväskan med de där små söta musslorna och det vågmönstrade tyget:
 

Vad planerar ni för sömnad? 

2 kommentarer:

  1. När jag ska somna tänker jag på lapptäcket jag snart ska påbörja! :-)

    Näst på tur är en klänning (Svenska mönster) till vilken jag köpte Amy-tyg av dig på Syfestivalen! Det blir första plagget jag syr till mig själv.

    Det är härligt att ha planer! :-)


    SvaraRadera
  2. Regnjackorna står först på tur! Sen har jag lovat att sy en body till en kompis son. Jag är också väldigt sugen på en Alma, men undrar om jag har tillräckligt med tyg hemma (hmmmm), det verkar gå åt en hel del till den. Sen ska jag fixa till min Sunday picnicdress som blev alldeles för stor för mig men lagom för min mamma haha. Och så har jag lovat sonen två tröjor. Sen vill jag sy nya soffkuddar också. Det tar aldrig slut :-)

    SvaraRadera

Hej! Lämna gärna en kommentar. Glada hälsningar från Karin