fredag 8 oktober 2010

Mössa i Iris visa


Äntligen är tyget tvättat och jag har sytt mitt första alster av "Iris visa". Ett härligt tyg, som känns otroligt mjukt. Tyget är inköpt av Strömming och kika in i hennes webbutik för att köpa hennes fina tyger.

Mönstret har jag knåpat ihop själv, men det behöver justeras en del. men min skrutta är nöjd, eller inte helt nöjd om jag ska vara ärlig. Hon vill att jag sätter fast tofsar på delen som hänger ner över örat. Så tofsar måste tillverkas och sys fast...

Ha en skön fredagkväll!
Posted by Picasa

6 kommentarer:

  1. Men åh så fin hon blev i mössan! Blir så glad när jag ser iristyget på bloggar!

    SvaraRadera
  2. Så fin mössa och tyget ser underbart ut!
    /malin

    SvaraRadera
  3. Å så fint det är! Både tyget och mössan, å det är sjukt snyggt att matcha med den varmgula fleecen ju!

    SvaraRadera
  4. Jag börjar undra mitt hjärta hur du hinner. Jag vet ju vad du har att göra. Min lilla prinsessa är så fin i mössan. Mormor håller med om tofsen kram mam

    SvaraRadera

Hej! Lämna gärna en kommentar. Glada hälsningar från Karin