söndag 8 april 2012

Min Weekender Travel Bag


Här är min Weekender Travel Bag från Amy Butler. Jag är jättenöjd med väskan och det här kommer att bli en riktig trotjänare. Sew alongen är ju avslutad, men kom ihåg att alla delarna finns kvar, så sy när du kan och vill! (Ska försöka lägga upp alla 3 olika Sew alongs lite mer synliga i bloggen.)

Mönstret är som sagt från Amy Butler och anses vara ett av de svårare syprojekten. Visst krävs det syvana, men i den här omgången sew along har det varit en stor spridning bland deltagarna kunskapsmässigt. Några har sytt i många år och någon annan har inte sytt sedan syslöjden. Det talar för att mönstret egentligen inte är svårt. Tar man det stegvis och lugnt så klarar man det. När väl alla delar är utklippta så är det riktigt rolig sömnad som väntar. Okej, handsömnaden på slutet kanske inte är någon favorit, men med en kopp kaffe och lite bra radio i bakgrunden så gick det fin-fint.

Jag vill passa på att tacka alla fantastiska sömmerskor som har deltagit i denna tredje omgång sew along. Ett speciellt tack riktar jag till Helen som så frimodigt hoppade in på sluttampen och hjälpte mig. Tack!

Självklart ska vi ha en väskparad i ett separat inlägg. Jag hoppas kunna publicera under nästa vecka. Då kommer det bli en färgsprakande väsk-kavalkad här inne!

Nu kommer jag att ta en vårpaus från sew alongandet i egenskap av producent. Istället ser jag fram emot en bloggkompis sew along, som förhoppningsvis kommer under våren. Håll utkik så kommer jag att berätta mer vid tillfälle.

Nu väntar krattning i trädgården :)



7 kommentarer:

  1. Den blev en riktig snygging :-)och handtagen blev jättesnygga med det tyget. Jag återkommer ;-)

    SvaraRadera
  2. Åh, så fin den är! Visst har du en extra stickning på handtagen? Det ska jag göra nästa gång. Och så ska jag nog stryka fast habalonet även i handtagen :)

    Och det var verkligen bara roligt att hjälpa till!

    SvaraRadera
  3. Den blev verkligen superfin Karin!
    Älskar ditt underbara tyg. Blir så glad av det. :P

    Tycker du är en klippa som kör på och kan bara säga TACK! för att du drog igång detta. Underbart !!

    SvaraRadera
  4. Ojoj vad snygg den blev! Så coolt att göra som du och låta väskorna matcha varandra. Love prickigt!!

    SvaraRadera
  5. Såååå fin. Nu har vi haft familje-mys hela påsken och laddat upp batterierna. Så nu ska det hem och planeras...oxå gräva i rabatterna.
    Hoppas du och din familj haft en skön påskhelg.
    // Kram Linda

    SvaraRadera
  6. Åh, så otroligt fin! Det där prickiga lila tyget är riktigt, riktigt fint. Men du har inget kvar va? Man ska ju satsa på ett riktigt bra tyg när man lägger ner så mycket tid.

    Jag vill verkligen sy den här väskan!

    SvaraRadera

Hej! Lämna gärna en kommentar. Glada hälsningar från Karin