måndag 23 april 2012

"Rainy Days" Regnkappsmönster


Äntligen! Idag när jag kom hem stod kartongen med mönster och väntade. Som jag och några av er har väntat på detta mönster. När alla förhandsbokningar är ivägskickade finns drygt 10 mönster kvar i butiken. Dessa hittar ni här!

Eftersom jag inte har hunnit provsy mönstret än känner jag mig osäker på hur mycket tyg som går åt. Men kikar man i måttabellen, verkar det gå åt närmare 3 m tyg. Det tycker jag låter på tok för mycket. Jackan som jag nyss sydde i liknande storlek/modell, då gick det åt ca 2m (utan huva). Jag tippar på en ca tygåtgång på 2-2,5 m beroende på storlek och längd.

Passa på att sy din egen regnjacka/kappa i Amy Butlers otroligt fina laminerade tyger. Tre olika färger och mönster finns i butiken.

2 kommentarer:

  1. Åh hjälp!

    Snälla nån trolla fram sytid åt mig nu!

    En grööön ... *suckar som Askungen*

    /Fjällmor

    SvaraRadera
  2. Å det rosa tyget måste bli en regnkappa till mina döttrar

    SvaraRadera

Hej! Lämna gärna en kommentar. Glada hälsningar från Karin